قسم اللغة الانجليزية

المزيد ...

حول قسم اللغة الانجليزية

حقائق حول قسم اللغة الانجليزية

نفتخر بما نقدمه للمجتمع والعالم

7

المنشورات العلمية

29

هيئة التدريس

2358

الطلبة

0

الخريجون

من يعمل بـقسم اللغة الانجليزية

يوجد بـقسم اللغة الانجليزية أكثر من 29 عضو هيئة تدريس

staff photo

د. نادية عبد الرحمن ابوبكر نصير

نادية نصير هي أستاذ مساعد بقسم اللغة الإنجليزية بكلية اللغات بجامعة طرابلس و متحصلة على دكتوراة في اللغة والتعليم والتقنية التعليمية من جامعة واشنطن بالولايات المتحدة الأمريكية 2014. د. نادية متحصلة على بكالوريوس صيدلة بالإضافة الي الليسانس والماجستير في اللغة الانجليزية . ولها العديد من المنشورات العلمية في مجال تخصصها. وهي لديها خبرة طويلة في تعليم اللغة الانجليزية في ليبيا وأمريكا. وسبق لها العمل كمترجمة ومنسقة مناهج وإدارية في منظمات انسانية والأمم المتحدة وغير حكومية . د. نادية نصير متحصلة على العديد من شهادات في الكفاءة والتطور الوظيفي والذاتي في مجالات مختلفة

منشورات مختارة

بعض المنشورات التي تم نشرها في قسم اللغة الانجليزية

Strategies towards the Implementation of Blended Learning in Engineering Education

Blended learning is widely adopted as an effective approach to develop the traditional teaching style, and to fulfill the satisfaction of learners, students, and institutions. Therefore, this paper discusses the effectiveness of blended learning with learning management systems (LMS) implications in higher engineering education. Blended learning concepts, components, and challenges are discussed, as well as strategies of implementation are introduced.
• Osama Terfas(1-2021)
Publisher's website

Strategies towards the Implementation of Blended Learning in Engineering Education.

Blended learning is widely adopted as an effective approach to develop the traditional teaching style, and to fulfill the satisfaction of learners, students, and institutions. Therefore, this paper discusses the effectiveness of blended learning with learning management systems (LMS) implications in higher engineering education. Blended learning concepts, components, and challenges are discussed, as well as strategies of implementation are introduced.
Osama Terfas, Nadia Nuseir, Ahmed Maher(5-2021)
Publisher's website

Using Discussion Boards to Bridge the Communication Gap for Educational Purposes.

Many classrooms utilize discussion boards to aid the teaching and learning process. This research paper examines the use of the discussion board academically and on a social scale. It is a case study analysing the incorporationof two Viber discussion boardsamongsttwo professional development courses designed for pre-service and in-service teachers of Libyan schools. The aim is to use the discussionboard as a means of exchanging ideas, requesting explanations, and inquiring information from trainees and their instructors. The data collected is analyzed qualitatively using content analysis, then coded into three initial coding schemes. A questionnaire was also distributed amongst the members of the discussion boards. The findings bring to light that utilizing discussion boards as a method of collaboration enhances the communication process amongst the participants and strengthens the educational process. It furthermore displayed the crucial role an instructor plays in a discussion board.
Tasneem enbaya, Nadia Nuseir(1-2021)
Publisher's website