قسم اللغة الانجليزية

المزيد ...

حول قسم اللغة الانجليزية

حقائق حول قسم اللغة الانجليزية

نفتخر بما نقدمه للمجتمع والعالم

17

المنشورات العلمية

27

هيئة التدريس

540

الطلبة

0

الخريجون

البرامج الدراسية

ليسانس في الآداب والتربية
تخصص اللغة الإنجليزية

برنامج قسم اللغة الانجليزية هو اعداد المدرسين الاكفاء والمؤهلين لغويا وتربويا للعمل في مدارس التعليم الاساسي والثانوي الليبية والمدارس الدولية العاملة في ليبيا ورفد قطاعات اخرى في الدولة الليبية مثل وزارة الخارجية والاعلام بأشخاص قادرين على العمل كمترجمين ومصححين لغويين...

التفاصيل

من يعمل بـقسم اللغة الانجليزية

يوجد بـقسم اللغة الانجليزية أكثر من 27 عضو هيئة تدريس

staff photo

د. انتصار على الهادي الشريف

انتصار الشريف هي عضو هيئة تدريس في كلية التربية بجامعة طرابلس ، ليبيا. وهي تشغل حاليًا منصب رئيس قسم البحوث والاستشارات والتدريب. هي حاصلة على دكتوراة في اللغة الإنجليزية (الانشاء وتدريس اللغة الانجليزية لغير الناطقين بها) من جامعة انديانا بنسلفانيا و ماجستير في علم اللغة التطبيقي وتدريس اللغة الانجليزية لغير الناطقين بها من جامعة نيوكاسل. قامت انتصار بالمشاركة في العديد من المؤتمرات الاقليمية والدولية والعالمية. كما ان لها خبرة في تدريس اللغة الانجليزية في ليبيا والولايات المتحدة الامريكية. انتصار معلمة-باحثة شغوفة وتؤمن بالدور الذي يلعبه "تيسول" في تمكين متعلمي اللغة الانجليزية ليصبحوا أفرادا فاعلين في مجتمعهم وليصبحوا سعاة للسلام والعدالة الاجتماعية والتغيير الايجابي. اهتماماتها البحثية تشمل برامج اعداد معلمي اللغة الانجليزية وتدريس اللغة الانجليزية و الكتابة والانتحال.

منشورات مختارة

بعض المنشورات التي تم نشرها في قسم اللغة الانجليزية

Facebook Games for English Language Learning: What Student-Teachers Say?

This exploratory case study aimed at investigating the studentteachers’ views on using Facebook games for language learning. The participants were 48 student-teachers at the EFL Department of the Faculty of Education at a Libyan public university. They were required to play Facebook games for two weeks and then present their experiences through oral presentations and reflective journals. Data were collected through student-teachers’ presentations and reflective journals. Data were analyzed qualitatively using a thematic inductive approach. Although few student-teachers had negative views, most of the student-teachers had positive views on using Facebook games for learning. They believed that Facebook games teach players following instructions and provide opportunities for language improvement, especially for vocabulary learning. We expect that our findings would provide teachers and practitioners with ideas for classroom research and encourage researchers to conduct further and more rigorous testing on integrating Facebook games into the EFL classroom. arabic 11 English 61
Entisar Elsherif, fatma alhammali ali dreid(2-2021)
Publisher's website

Literature Review on the Use of First Language During Second Language Writing

The paper discusses how L2 writers use their L1 while writing in L2. It investigates L1use in L2 by exploring the results of ten studies that examined it from different perspectives and in different contexts. By introducing the results of L1 use by L2 writers,ESL/EFL teachers will play a great role by helping students use their L1 positively andavoid the negative impacts of L1 use. This kind of research is of significance because thestudied research results showed that further research is needed in this area. This reviewwill provide a basis for ideas to investigate L1 use in L2 writing.The paper focuses on an important skill in English language teaching which is writing.The focus of the paper is L1 use which has been considered as taboo. This would targetthe interest of most of HLT audience, especially writing teachers. The main mission is tointroduce the role of L1 use in L2 writing. This paper reviews the second language (L2)writers’ use of the first language (L1) while composing in the second language (L2) inten studies. Those studies looked at three proficiency groups that included adult high- proficient, intermediate, and low-proficient writer’s use of L1. The results indicated thatL1 is used frequently while writing in L2 by translating, language-switching, and backtracking. It was also noticed that L1 use had positive effects on L2 text. arabic 11 English 66
Entisar ALi Hadi Elsherif(12-2012)
Publisher's website

Using Blogs in English Language Teaching and Teacher Education Programs

The paper shos how blogs can be used in teacher preparation programs. arabic 9 English 62
Entisar ALi Hadi Elsherif, (1-2014)
Publisher's website