قسم اللغة الانجليزية

المزيد ...

حول قسم اللغة الانجليزية

حقائق حول قسم اللغة الانجليزية

نفتخر بما نقدمه للمجتمع والعالم

17

المنشورات العلمية

27

هيئة التدريس

540

الطلبة

0

الخريجون

البرامج الدراسية

ليسانس في الآداب والتربية
تخصص اللغة الإنجليزية

برنامج قسم اللغة الانجليزية هو اعداد المدرسين الاكفاء والمؤهلين لغويا وتربويا للعمل في مدارس التعليم الاساسي والثانوي الليبية والمدارس الدولية العاملة في ليبيا ورفد قطاعات اخرى في الدولة الليبية مثل وزارة الخارجية والاعلام بأشخاص قادرين على العمل كمترجمين ومصححين لغويين...

التفاصيل

من يعمل بـقسم اللغة الانجليزية

يوجد بـقسم اللغة الانجليزية أكثر من 27 عضو هيئة تدريس

staff photo

د. انتصار على الهادي الشريف

انتصار الشريف هي عضو هيئة تدريس في كلية التربية بجامعة طرابلس ، ليبيا. وهي تشغل حاليًا منصب رئيس قسم البحوث والاستشارات والتدريب. هي حاصلة على دكتوراة في اللغة الإنجليزية (الانشاء وتدريس اللغة الانجليزية لغير الناطقين بها) من جامعة انديانا بنسلفانيا و ماجستير في علم اللغة التطبيقي وتدريس اللغة الانجليزية لغير الناطقين بها من جامعة نيوكاسل. قامت انتصار بالمشاركة في العديد من المؤتمرات الاقليمية والدولية والعالمية. كما ان لها خبرة في تدريس اللغة الانجليزية في ليبيا والولايات المتحدة الامريكية. انتصار معلمة-باحثة شغوفة وتؤمن بالدور الذي يلعبه "تيسول" في تمكين متعلمي اللغة الانجليزية ليصبحوا أفرادا فاعلين في مجتمعهم وليصبحوا سعاة للسلام والعدالة الاجتماعية والتغيير الايجابي. اهتماماتها البحثية تشمل برامج اعداد معلمي اللغة الانجليزية وتدريس اللغة الانجليزية و الكتابة والانتحال.

منشورات مختارة

بعض المنشورات التي تم نشرها في قسم اللغة الانجليزية

Literature Review on the Use of First Language During Second Language Writing

The paper discusses how L2 writers use their L1 while writing in L2. It investigates L1use in L2 by exploring the results of ten studies that examined it from different perspectives and in different contexts. By introducing the results of L1 use by L2 writers,ESL/EFL teachers will play a great role by helping students use their L1 positively andavoid the negative impacts of L1 use. This kind of research is of significance because thestudied research results showed that further research is needed in this area. This reviewwill provide a basis for ideas to investigate L1 use in L2 writing.The paper focuses on an important skill in English language teaching which is writing.The focus of the paper is L1 use which has been considered as taboo. This would targetthe interest of most of HLT audience, especially writing teachers. The main mission is tointroduce the role of L1 use in L2 writing. This paper reviews the second language (L2)writers’ use of the first language (L1) while composing in the second language (L2) inten studies. Those studies looked at three proficiency groups that included adult high- proficient, intermediate, and low-proficient writer’s use of L1. The results indicated thatL1 is used frequently while writing in L2 by translating, language-switching, and backtracking. It was also noticed that L1 use had positive effects on L2 text. arabic 11 English 66
Entisar ALi Hadi Elsherif(12-2012)
Publisher's website

Code-Switching Between English and the Cyber Language through Computer-Mediated Communication: Discussion of Integrating Code-Switching in ESL Classroom

Code-Switching Between English and the Cyber Language through Computer-Mediated Communication arabic 20 English 132
Nadia Abdurrahman A. Nsir, Entisar ALi Hadi Elsherif(1-2014)
Publisher's website

Judging the Judges: Examining Supervisors Assessment of Unobservable Skills in Developed EFL Teaching Practice Model.

This qualitative descriptive case study reflects the researcher's experience, as a Teaching Practice (TP) Co-ordinator at the Libyan Faculty of Education Tripoli (FET), in developing and examining academic supervisors’ implementation of an innovative TP Assessment Model for EFL trainees. Previous assessment lacked accuracy and comprehensiveness and relied solely on assessing behavioural observable skills. The new TPAM incorporates, for the first time at FET, Unobservable Skills Assessment through supporting documents that supervisors use to assess trainees’ skills in classroom observation, feedback provision, self-reflection, and reporting on TP experience, all of which comprise a Teaching Practice Portfolio (TPP). The study focuses on a key concern: (1) How to develop existing assessment criteria in an objective and comprehensive manner embracing both observable and unobservable skills. Two operational sub-questions emerged: (2) How would the supervisors’ implement the Unobservable Skills Assessment in the TPAM; (3) How would trainees respond to Unobservable Skills Assessment criteria? Data were collected through quantitative analysis of the supporting documents; semi-structured interviews with seven supervisors involved; focus group discussions with trainee teachers. The findings show that while the supervisors were satisfied with the developed assessment criteria, their overall performance in implementing the Unobservable Skills Assessment was poor; besides a lack of immediate feedback provision after school visits, the supporting documents for unobservable skills were not fully executed. Only two supervisors out of seven demonstrated acceptable adherence to the model requirements. Some trainees had reservations regarding the extra workload required in carrying out self-reflections and in writing reports of TP experience; others considered the criterion of professional development outlook inconsequential during initial teacher training. arabic 16 English 101
ٌٌReda Khaled Emhemmed Elmabruk(1-2020)
Publisher's website