faculty of Education Janzour

More ...

About faculty of Education Janzour

The Faculty of Education – Janzour has two buildings. One is for administrative uses, the other is for teaching and includes offices for staff. It has two halls that are used for conferences, activities and events that are held by students and staff of the Faculty.

Facts about faculty of Education Janzour

We are proud of what we offer to the world and the community

31

Publications

125

Academic Staff

7187

Students

0

Graduates

Who works at the faculty of Education Janzour

faculty of Education Janzour has more than 125 academic staff members

staff photo

Dr. Fadila Mohamed Khalifa abozkhar

الاسم: فضيلة محمد خليفة ابوزخار تاريخ الميلاد:ديسمبر1958 الأقامة:السراج طرابلس الحالة الأجتماعية:متزوجة وأم لخمسة أبناء المؤهلات العلمية:بكالوريس في التقنيات التعليمية جامعة انديانا 1981. ماجستير في التقنيات التعليمية،الولايات المتحدة الأمريكية 1983 الدكتوراة: في التربية وعلم النفس. شعبة مناهج وطرق التدريس/2022/ جامعة طرابلس. عضوة هيئة تريس بكلية التربية جنزور منذ 2004 وحتى تاريخه. الدرجة العلمية محاضر . عضو في الجمعية الليبية لعلوم التعليم ،جامعة طرابلس. بتكليف من جمعية الدعوة الإسلامية قمت بتدريس اللغة العربية في جامعة ميونجي بكوريا الجنوبية1988حيث كنت مرافقة لزوجي بالسفارة الليبية. قمت بالتدريس في المدرسة العربية في مالطا1991. شهادة خبرة في تدريس اللغة الانجليزية بمدرسة أفريقيا الثانوية،بالسراج. حضور العديد من المؤتمرات و الندوات العلمية والتربوية داخل ليبيا وخارجها. لدى بحوث عن التعليم الالكتروني ،الحاسوب وتنمية الأبداع، اختبارات الابتكار لبول تورانس.

Publications

Some of publications in faculty of Education Janzour

Using Discussion Boards to Bridge the Communication Gap for Educational Purposes.

Many classrooms utilize discussion boards to aid the teaching and learning process. This research paper examines the use of the discussion board academically and on a social scale. It is a case study analysing the incorporationof two Viber discussion boardsamongsttwo professional development courses designed for pre-service and in-service teachers of Libyan schools. The aim is to use the discussionboard as a means of exchanging ideas, requesting explanations, and inquiring information from trainees and their instructors. The data collected is analyzed qualitatively using content analysis, then coded into three initial coding schemes. A questionnaire was also distributed amongst the members of the discussion boards. The findings bring to light that utilizing discussion boards as a method of collaboration enhances the communication process amongst the participants and strengthens the educational process. It furthermore displayed the crucial role an instructor plays in a discussion board.
Tasneem enbaya, Nadia Nuseir(1-2021)
Publisher's website

قشر التفاح

كتاب يجمع أشتاتا من الآداب؛ مقالات، ورحلات، ومطارحات شعرية، وتدوينات وغير ذلك
محمد الصادق سالم الخازمي(12-2018)
Publisher's website

تطور مفهوم المواطنة في الفكر السوسيولوجي دراسة حالة في المجتمع الليبي

يهدف البحث إلى استعراض تطور مفهوم المواطنة في الفكر السوسيولوجي ، باعتباره موضوعاً للجدل حول الحقوق المدنية والسياسية والاجتماعية، وهي الحقوق التي تعطي لكل فرد في كل مجتمع صفة المواطن، من خلال المشاركة الواعية في جو من الديمقراطية الحقيقية. وجاء تشخيص للحالة الليبية في هذا البحث من الفترة الممتدة من الحكم العثماني وحتى أحداث 2011 فبراير، للوقوف على الحياة السياسة والاجتماعية، وانعكاسها على روح المواطنة فيها، مع ما شاهده الشعب خلالها من حركات ضد الاستبداد، وصراع من أجل حياة يسودها جو من الديمقراطية والسيادة. وتوصل البحث إلى نتائج: ارتباط المواطنة بالعدالة والمساواة والحرية، أصبحت المواطنة في السنوات الأخيرة من المواضيع ذات الأهمية التي ترتبط بمسألة الهوية والانتماء، لا يمكن تصور نظام يحمي حقوق المواطن خارج نطاق الديمقراطية كنظام سياسي، جاء الواقع الليبي تشخيصا لهذه العلاقة، أن النموذجين الليبرالي والجمهوري وضعا تصوراً للمواطنة انطلاقا من معتقدهما الخاص، ولكنهما مكملون لبعضهما، أن كل النقاشات التي أثارها المفكرون حول المواطنة أعطت لأبعادها عمقاً ووضوحاً فلسفياً وحقوقياً وقانونياً وسياسياً.
تطور مفهوم المواطنة في الفكر السوسيولوجي دراسة حالة في المجتمع الليبي(1-2021)
Publisher's website

Journals

Journals published by faculty of Education Janzour