faculty of Education Tripoli

More ...

About faculty of Education Tripoli

The Faculty of Education - Tripoli is one of the oldest faculties of the University of Tripoli. It was replaced by the Higher Institutes for Teacher Education in 1998-1999. However, in 2004/2005, Faculties of Teacher Preparation were established in various Libyan universities. Further, in 2008-2009, it was renamed to be the College of Education - Tripoli, to return to what it was, a long-standing educational monument under the name of Faculty of Education - Tripoli.

It dates back to the mid-sixties of the last century, that is, nearly a century, as it was established under the name of the Higher Teachers College in conjunction with the UNESCO in 1965 and the UNESCO ensured the provision of a number of experts to the college. In 1967, the Faculty joined the Libyan University at that time. In 1970, it was decided to change its name to become the College of Education. The College of Education moved to several places in the city of Tripoli throughout its long history.

Facts about faculty of Education Tripoli

We are proud of what we offer to the world and the community

167

Publications

185

Academic Staff

2790

Students

0

Graduates

Programs

No Translation Found
Major No Translation Found

No Translation Found...

Details
Major

...

Details
Major

...

Details

Who works at the faculty of Education Tripoli

faculty of Education Tripoli has more than 185 academic staff members

staff photo

Mr. Abubaker sadik Salah karwi

عضو هيئة تدريس بقسم اللغة العربية والدراسات الإسلامية كلية التربية/طرابلس جامعة طرابلس. يقوم بتدريس مواد اللغة العربية والدراسات الإسلامية بقسم اللغة العربية والدراسات الإسلامية والمواد العامة التابعة للقسم بكلية التربية طرابلس. له نشاطات اخرى في مجال الصيرفة الإسلامية، والتدقيق اللغوي وكذلك كان واعظا وخطيبا بوزارة الاوقاف لعدة سنوات ماضية.

Publications

Some of publications in faculty of Education Tripoli

النمو المعرفي وفق مفهوم نظرية جان بياجيه Piaget Cognitive development according to the concept of Jean Piaget's theory

تتمثل مشكلة هذا البحث في الإجابة على التساؤلات التالية:- 1. كيف تنمو البنيات المعرفية ويكتسب الفرد المعرفة من منظور بياجيه؟ 2. ماهي مراحل النمو العقلي المعرفي وفق نظرية بياجيه؟ يهدف هذا البحث إلى الآتي: التعرف على آلية اكتساب الفرد للمعارف والخبرات وتكوين البنيات المعرفية الجديدة، والكشف عن مراحل النمو العقلي المعرفي وفق تقسيم العالم بياجيه. arabic 90 English 66
مسعودة مفتاح أحمد عبدالرحمن الحسيني(1-2018)
Publisher's website

واقع أدب الطفل في الكتاب المدرسي لمرحلة التعليم الأساسي في ليبيا

هدف البحث إلى الكشف عن واقع أدب الطفل في الكتاب المنهجي(اللغة العربية) لمرحلة التعليم الأساسي من الصف الأول إلى الصف الرابع بليبيا وكذلك التعرف على دور أدب الطفل المتضمن في مقرر اللغة العربية في تثقيف وتعزيز الوعي عند المتعلم، وقد استخدمت الباحثة منهج تحليل المضمون Content Analysis . arabic 118 English 0
مسعودة مفتاح أحمد عبدالرحمن الحسيني(1-2015)
Publisher's website

مهارات واستراتيجيات التفكير ماوراء المعرفي ودور المعلم في تطويرها.

تكمن مشكلة البحث في الإجابة على التساؤلات التالية: 1. ماهي مهارات التفكير ماوراء المعرفي؟ 2. ما استراتيجيات تطوير التفكير ما وراء المعرفي؟ 3. مادور المعلم في تعليم التفكير ما وراء المعرفي؟ وهدف البحث إلى الكشف عن مهارات التفكير ماوراء المعرفي واستراتيجيات تطويره كذلك التعرف على دور المعلم في تعليم التفكير في التفكير واستخدمت الباحثة المنهج الوصفي التحليلي وتوصلت إلى مجموعة من الاستنتاجات. arabic 123 English 0
مسعودة مفتاح أحمد عبدالرحمن الحسيني(1-2014)
Publisher's website

Journals

Journals published by faculty of Education Tripoli

Documents you Need

faculty of Education Tripoli Video Channel

Watch some videos about the faculty of Education Tripoli

See more

faculty of Education Tripoli in photos

faculty of Education Tripoli Albums